Så kan en mobilväxel förenkla företagets kommunikation
Att hantera samtal kan vara svårt, särskilt med ett distansteam. En mobilväxel gör det lättare för alla att ta emot och hantera samtal, oavsett plats. Här är några fördelar som förenklar samtalshanteringen för hela teamet, oavsett om det är ett enmansbolag eller ett bolag med100-tals anställda:
Behöver enmansbolag eller fåmansbolag verkligen en växel?
För enmansbolag/fåmansbolag kan det vara svårt att skilja på arbetsrelaterade och privata samtal. Den press man känner som liten entreprenör är stor. Med rätt teknik kan man balansera arbete och privatliv, vilket ger den extra energi som behövs för att prestera på topp. Med vår molnväxel kan du ha flera telefonnummer, både fasta och mobila, på samma telefon, så du kan själv välja när du är tillgänglig för jobb- eller privata samtal.
Flexibilitet var du än är
En stor fördel med en mobilväxel är flexibiliteten. Du kan hantera samtal från kontoret, hemmet eller på språng. Detta är extra användbart för företag med distansarbetare eller anställda i olika länder. Med en mobilväxel undviks missade samtal, och samtal kan enkelt kopplas vidare, oavsett var man befinner sig. Molnväxeln gör att plats och teknik inte blir ett hinder.
Effektiv vidarekoppling och gruppsamtal
Mobilväxeln gör det enkelt att vidarekoppla samtal
så att rätt person tar hand om det. Om en kund söker en viss avdelning eller person,
kan samtalet smidigt kopplas vidare utan att andra överbelastas. Gruppsamtal är
också en nödvändighet i en modern växel, så flera kan betjäna samma nummer vid
behov, vilket effektiviserar både intern kommunikation och kundservice.
Gruppsamtal kan faktiskt användas även för enmansbolag. Det låter kanske
konstigt men man kan då filtrera alla inkommande samtal och exempelvis
prioritera sälj eller supportsamtal.
Läs mer om mobilväxeln Comgate Cloud här: https://www.comgate.se/mobil-vaxel
Automatiska svarsgrupper
Vår mobilväxel ger dig möjlighet att skapa flera svarsgrupper
där samtal ringer till en eller flera personer tills någon svarar, eller går
vidare till en annan plats. Detta minskar risken för att viktiga samtal tappas
bort samt att teamet kan dela på arbetsbördan. Svarsgrupper kan också anpassas
efter tid på dygnet, så rätt team eller person alltid är redo att ta emot
samtal.
Förenkla intern kommunikation
Vår mobilväxel underlättar intern kommunikation.
Med statusindikatorer kan du enkelt se om din kollega är tillgänglig eller
upptagen.
Bättre kundservice med snabbare svarstider
Vår mobilväxel
förbättrar kundservicen genom att samtal snabbt kan kopplas till rätt person.
Kunden får direkt hjälp, och företagets snabba svarstider ökar kundnöjdheten. Med
röstmenyer och automatiska system dirigeras samtal effektivt, så att kunder
snabbt får rätt hjälp, vilket minskar frustration och förbättrar kundens upplevelse.
Automatiska
system och röstmenyer för bättre flöde
Automatiska system och röstmenyer effektiviserar
hanteringen av inkommande samtal, särskilt vid hög belastning. Med vår mobilväxel
kan du använda dessa verktyg för att skapa ett smidigare samtalsflöde.
Effektiv samtalshantering från första signal
Med röstmenyer kan din kund snabbt välja rätt
avdelning utan att vänta på att någon svarar, vilket sparar tid för både kunder
och medarbetare. Vår mobilväxel gör det synnerligen enkelt att skapa och
anpassa röstmenyer efter företagets behov.
Håll koll på all kommunikation i realtid
En mobilväxellösning gör det möjligt att övervaka
samtal i realtid och få statistikrapporter över hur många samtal som besvaras
eller missas. Detta hjälper till att identifiera förbättringsområden
och optimera kommunikationen ytterligare.