Hänvisningssystem för Avaya växlar.

AVAYA IP Office med svensk talad hänvisning


Comgates Presence är ett hänvisningssystem för er med en Avaya IP Office telefonväxel.


Alla vill väl ligga i en molnväxel idag, eller? Nej det är faktiskt inte hela sanningen.

Vi ser att det finns en kundgrupp som av olika anledningar inte vill använda en mobil operatörsväxel. De är mycket nöjda med sin Avaya, kanske föredrar att äga sin egen växel och är väldigt nöjda med den personliga service man från sin telefonileverantör. Senare tid har dock vidareutvecklingen av svensktalande hänvisningsfunktion för Avaya stannat av.

För oss är det självklart att dessa kunder inte ska tvingas över till molnet bara för att den talade hänvisningen försvinner. Vi ser att behovet fortfarande finns och har därför utvecklat hänvisningsplattformen ”Comgate Presence” för kunder med Avayaväxel.

Vad är talad hänvisning?

Upptagetstatus, profilhantering, svara på gruppsamtal, avancerad röstbrevlåda är olika benämningar på samma funktion.

Den gemensamma termen är ”Talad hänvisning”, en tjänst som låter växelanvändare att enkelt bestämma när man är tillgänglig på sitt jobbnummer eller kan ta samtal till företagets olika gruppnummer.

Sverige har varit en ledande aktör i utvecklingen av talad hänvisning, och det är idag en självklar funktion för svenska växelanvändare.

Funktionen fanns långt innan molnväxlar med tillhörande mobilappar blev vanliga. Avayas växel IP Office och talad hänvisning har länge varit ledande inom det svenska small/medium-segmentet.

Comgate Presence passar perfekt för er som har en Avaya växel och som vill ha:

Talad hänvisning

Visuell röstbrevlåda

Mobilapp för hantering av samtal, talad hänvisning, status på kollegor, avancerade gruppfunktioner mm.

Automatisk telefonist

Login/ut från svarsgrupper

MS Teams Presence

Exchange Kalendersync

Koppla samtal - Blint och ÖVERVAKAT

Avikande öppettider med dynamiskt meddelande

Statistik och rapporter