Det senaste ifrån Comgate Connect.
Fördelar med att kunna mixa mobilabonnemang från olika operatörer
Vi reder här ut begreppet Virtuell operatör (MVNO)
Tankar från en telekomkille
Svenskt Kvalitetsindex bekräftar det vi redan vet
7 viktiga frågor att kolla upp innan du signar nytt telefoniavtal
Nej, det är faktiskt inte hela sanningen.
Smidig samtalshantering för hela teamet
Vår mobilväxel kräver bara en internetkoppling, något de flesta företag redan har. Detta minskar dina driftkostnader avsevärt.
I detta bloginlägg vill vi på ett enkelt sätt berätta VARFÖR EN MOBIL VÄXEL är en bättre lösning för dig och ditt företag. En mobilväxel låter företag hantera telefoni via mobila enheter. Trots namnet kan man i lösningar som Comgate Cloud även använda bordstelefoner och andra enheter. Eftersom växeln är i molnet behöver man inte oroa sig för energikrävande hårdvara eller underhåll.
Riskerna med otydliga avtalsvillkor kan vara många och kan leda till både ekonomiska och relationella konsekvenser.
Insikten om man har beställt tjänsten från rätt leverantör kommer tyvärr oftast efter leveransen, i ett förvaltningsläge. Det finns i Sverige hundratals säljföretag som agerar återförsäljare åt operatörer och växelleverantörer.
Du vill inte vänta i en lång kö, oavsett vilket företag du ringer. Det vill inte Din kund heller. Varje sekund räknas!
Ingen vill bara känna sig som ett ärendenummer. Opersonlig service ger flera negativa effekter på både företag och kunder.
Mobilväxlar och abonnemang har idag likvärdiga tjänster och funktioner. Det som skiljer är oftast priset. Många företag tycker att alla användare ska ha tillgång till obegränsad surf. Även om abonnemangspriset för obegränsad surf minskat till mellan 350 – 490 kr per månad betalar man för luft om det visar sig att merparten av användarna har en liten förbrukning.